är det mor och dotter?

     Publicerat: 2009-07-30 Kl: 13:30:45 | I kategori: Övrigt | 2 kommentarer

... jag vet inte hur många gånger jag fått den frågan, om polly och bamse. nu var det jättelängesedan, vilket nog hör ihop med att jag inte rör mej lika mycket bland folk nu när jag kör egen bil ;) nåväl. idag fick jag dock frågan igen, när vi var ute nu på promenaden. "är det mor och dotter?" NEJ för helvete tänker jag, men lägger på ett leende och svarar "nej, dom är inte släkt alls" och går vidare. jag förstår inte varför dom skulle vara det? bara för att det är samma ras, hur stor chans är det att dom är mor och dotter? och varför just mor och dotter? varför inte far och dotter? far och son? nej, mor och dotter är visst det som ligger närmst till hands när man ser polly och bamse.  ok, polly är rätt liten och många tror att hon är en valp, men bamse ser ju inte direkt ut som en tik? han är ju rätt stor och krallig lixåm. idag stod han dessutom och pissa på en buske med benet upp när kärringen frågade. jag minns en gång när jag åkte till brommaplan, skulle ut till stallet, då fick jag den frågan "är det mor och dotter" åtta ggr under den sträckan. ja va fan ska man säga. ett tag var det så många som frågade hela tiden att hag funderade på att trycka upp t-shirts till dem med texten "nej vi är inte mor och dotter.. och, ja, vi är jack russells"...

nåväl.. nu ska jag bara power-slappa en kortis och sedan ska jag dra mej mot jobbet. jobb jobb, gör man nått annat än jobbar?
hejsålång!
Postat av: Frida & Riley

Tycker du ska trycka upp t-shirtar där det står: "nej, vi är inte släkt. ja, vi är två rådjur." ^^

2009-07-30 @ 13:48:34
URL: http://honungsbulle.blogg.se/
Postat av: Storr8n

Det är väl inte helt ovanligt att man behåller en valp ur kullen. Och det finns tikar som kissar med upplyft ben. Så frågan tycker jag inte är helt underlig även om jag förstår att det är jobbigt att höra den 2209 gånger om dagen.

2009-08-01 @ 13:08:08

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: