En social dag!

     Publicerat: 2013-01-20 Kl: 20:56:34 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer

Idag har vi haft fullt upp minsann! Jag och Kerstin började dagen med att se på film hela morgonen och sedan frammåt förmiddagen åkte jag och handlade det sista till kvällens middag. På tidiga eftermiddagen var Annelie och Edward här, vilket var supertrevligt och roligt, det var allt för länge sedan vi sågs sist! Kerstin och Edward lekte massor, man märker att dom känt varandra hela livet :)

Sedan var det dax att förbereda maten, eftersom vi bjudit hit Hanna, Cristian, Calle och Wille på middag. Vi har ätit gott och haft jättetrevligt. Barnen har haft enoooormt roligt och jag tror Kerstin somnade på ungefär 5 sekunder när hon la sej nu för en stund sedan :D

Imorgon blir det dagis för Kerstin för jag ska ägna lite tid åt att plugga till min tenta jag ska göra i April. Tänkte avsätta en del av mina måndagar till det :)

Tyvärr vart det inga bilder från kvällen men på Kerstin och Edward blev det ett par iaf :)
 



Postat av: Emelie

Hellu! Emelie från södran här (vi gick samma anestesi kurs för några år sen).. jag håller också på med legitimationen, pust.. men kom på att du förut skrev att du inte skulle få ihop tiden som behövs (6år) pga föräldraledighet? Jobbar du heltid nu eller kommer du ansöka o hoppas på dispens? Jag har 1,5år kvar att jobba in, men funderar ev gå ner lite i tid i höst då vår son ska börja på dagis...men frågan är om man vågar eller om man får avslag då... man får ju inga klara besked när man mejlar jordbruksverket heller.... vad har du fått för svar??


Svar: jag kommer sakna 3 månader... jobbade 25% under nästan hela min föräldraledighet så det täcker ju upp lite iom att jag jobbat 80% en del åxå. men jag kommer skriva den där satans tentan, och sedan bara iskallt räkna med att dom godkänner att jag saknar tre månader. känns ju iaf bättre att ha gjort tentan å står man där med en godkänd sådan och bara saknar så lite så är dom ju helt dumma i huvudet om dom inte kan ge dispens. härregud man måste ju få skaffa barn och vara hemma lixåm, är inte det okej vill jag inte vara kvar i denna branschen ;)
Sofia

2013-01-21 @ 08:30:57

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: