När, var, hur?

     Publicerat: 2011-07-14 Kl: 09:23:02 | I kategori: Kerstin | 2 kommentarer

Näääääär kommer Kerstin börja gå undrar jag?! Jag längtar så dit! Hon har ju sedan flera månader varit stadig på benen, och går längs med möbler. Det började hon med vid 7mån ålder ungefär. Hon släpper och står själv och hon kan klättra upp i sängar, soffor och trappor. Hon har kunnat gå bra och hållt mej i en hand men nuförtiden är det tvärstopp på det, hon väääägrar! Hon vill inte ens gå och hålla två händer utan bara sätter sej ner. Hålla en hand är omöjligt haha. Kerstin har ju varit ganska tidig med saker sedan hon föddes. Som att rulla runt från mage till rygg och tvärtom, det avklarade hon 2mån gammal. Hon var tidig med att åla och krypa, även om hon efter hon lärde sej krypa gick tillbaka till att åla ett tag innan hon började krypa igen. Att sitta var hon "trög" med, det gjorde hon först vid 7mån, hon drog sej upp på knä och fötter (vingligt) innan hon kom på att hon kunde sitta utan stöd. Så, nu väntar jag bara på att hon ska börja gå! På ett sätt känns det som att det kanske vikken dag somhelst men på ett sätt känns det som det är af 6mån kvar.

Tiden får utvisa :)
Postat av: Anonym

Ja det är verkligen lustigt det här med utveckling. Tyckte att min tös (1 år om 2 veckor) var sent med aaallt, jämfört med alla hennes bebiskompisar då. Men någonstans för 1,5 månad sen tog utvecklingen världens fart, hon började krypa på alla fyra, stå själv och nu går hon (lite gungit) flera steg helt själv, tänder kikar fram, kan säga hej då samtidigt som hon vinkar, och massa annat. Jag som var rädd att det var något "fel" på henne. Det kommer då man minst anar de

2011-07-14 @ 23:04:43
Postat av: Annica

Emelie började gå 2 dagar efter sin 1 års dag. Precis som sin storasyster :) Jag trodde hon skulle göra det tidigare, men först då vågade hon släppa helt.

2011-07-15 @ 07:29:36
URL: http://anija.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: