andningslarmet har anlänt!

     Publicerat: 2010-11-22 Kl: 20:03:36 | I kategori: Vardagsprat | 4 kommentarer

nu har äntligen andningslarmet kommit! några extra dagar än lovat men men nu är det iallafall här. jag har installerat det under hennes madrass och det verkar funka att hon fortfarande ligger i hundkorgen (hon sover ju i en liten hundkorg som står på madrassen) hon har snart växt ur den, men jag vill använda den in i det sista för det ser så mysigt ut =).

hursomhelst... nu har jag lagt sensorplattorna under madrassen, och jag provlade kerstin i sin säng och det verkar fungera. när jag tar upp henne så tjuter larmet efter 20 sekunder. så nu återstår det att se till kvällen. om det inte verkar funka med korgen åsådär så stänger jag av det och grejjar med det imorgon.

to be continued...


tillägg: 21:45
joorå, verkar funka. hon sover gott nu, och ligger ju heeelt stilla förutom att hon andas och det blinkar så fint så :) nu får vi väl se i natt hur det funkar!!
Postat av: Theres

Ja jag tycker också det lite. Men det kanske är så som jag sa förut. Den där teorin om att bebisar är lika sin pappa när de föds så att de ska känna samhörighet, som skulle vara kvar från "förr i tiden". Vad tror du om det? :P



Vi har faktiskt precis bytt till sittdelen. Men det blir ju inte alls lika ombonat då. Vi har en footsack men jag vet inte hur mycket den värmer. Jag har lag i en filt i botten och sen kanske man kan ha ett täcke över? Vi har ett vagntäcke så man kan ju prova. Så svårt det där vad man ska ha på dem och i vagnen på vintern.



Hur har det gått med larmet?? Känns det bättre nu? De där larmen som jag hade hört skulle fellarma var sådana som man satte på blöjan eller pyjamasen.

2010-11-23 @ 08:12:53
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Theres

Vi har en åkpåse/overall. Alltså den är lika tjock som en overall. Men ska man ha både overall och åkpåse?? Så svårt!



Ja jag förstår det. Mycket bättre att vara orolig över det. Hur länge finns risken kvar för psd?

2010-11-23 @ 09:47:11
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Theres

Ja, men ska man ha både och? Både åkpåse och overall..?



Ja jag fattar inte det där.. Hur i helvete man kan röka när man har barn (eller alls egentligen).

2010-11-23 @ 10:07:46
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Filippa

Hoppas du har kännt dig lugnare i natt! =)

2010-11-23 @ 10:18:29
URL: http://minbebis.com/blogg/labellavita

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: