Bad i sjön och ny overall

     Publicerat: 2012-11-17 Kl: 17:34:01 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

 
Idag hade vi en blöt och hysterisk förmiddag. Tog en promenad ner till sjön för att ta upp Markus båt. Hundarna fick springa av sej och Kara drog ju såklart ner i vattnet och mina två stollar efter. Rakt ner i det iskalla vattnet. Kara simmar ju obrydd men Bamse och Polly badade på rent jack-russell-terierr-knäppryck! Väl uppe var det tre frusna hundar som satt och väntade på att vi tog upp båten. Kerstin blev jätterädd och ledsen när hundarna badade. Dels berodde det nog på att hon tyckte de tvar obehagligt att se dom i vattnet, men åxå för att jag fick ropa så högt på dom. Kara hör ju inte mej om jag inte ropar högt när hon plaskar långt ut i vattnet hehe. Så, tre frusna och leriga hundar följde sedan med hem där dom fick ett rejält bad!

Sedan har vi handlat och Kerstin har fått en ny overall från farmor. Den blåa hon har börjar bli lite kort i benen så hon behövde en ny dagis-overall. Den gula MOLOn jag köpt spar vi till kallare vinter. Vi fick åxå en ny dammsugare av farmor, det tackar vi för. Vår gamla saknar det långa skaftet så man får ju minst sagt dammsuga krummryggad hehe. Så nu sitter jag i nystädat hem :)

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: