Hm... hur ska man se på detta?

     Publicerat: 2012-07-11 Kl: 22:08:02 | I kategori: Nyheter att notera | 1 kommentarer

 
Detta är intressant. Har denna kvinna diskriminerats, eller har Liseberg satt hennes säkerhet i första rum? Ponera att dom släppt på henne och bältet knappt gått att stänga, eller nån bygel inte kunnat fastna som den ska pga kvinnans storlek, och en olycka hänt, hur mkt skit hade inte Liseberg fått DÅ, om kvinnan då istället råkat ut för en olycka, och personalen struntat i att kvinnan egentligen var för stor för att kunna garantera 100% säkerhet?

Vissa attraktioner får du inte åka om du är över en viss längt, eller under dito - detta åxå för att kunna garantera en säkerhet. Diskrimeneras långa, då, eller korta, barn?

Såvida inte personalen sagt "du är för fet för fan, flytta dej och släpp fram smalisarna!" (vilket jag antar dom inte gjort) så tycker jag ändå Liseberg gjort rätt, men jag förstår att det känns lumpet för kvinnan.

Kanske denna kvinna istället för att smuttskasta Liseberg skulle ta detta som ett wake-up call och se till att nästa sommar, då kan inget stoppa henne för en heldag på Liseberg.
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Alltså jag kunde inte låta bli att asgarva när jag läste den artikeln. För det första, skulle det bli mindre pinsamt för henne att gå till AB och ställa upp på en gräslig bild och klaga. Men när jag läste att hon efter att ha blivit nekad att åka Balder just p.g.a. att hon var för stor och hennes säkerhet inte kunde garanteras, så går hon och ställer sig i kö till slänggungan. Tycker det hela var ganska fånigt det hela, inte gick jag runt och skrek att jag var kränkt för att jag, som gravid inte fick åka annat än Kaninresan och Farfars bilar!

2012-07-12 @ 09:05:22
URL: http://hemmahosbea.blogg.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: