JAG BLIR GALEN!

     Publicerat: 2012-01-09 Kl: 18:54:42 | I kategori: Kerstin | 2 kommentarer

Varför äter inte min unge mat? Hur kan man leva på så lite? dagens ranson:

frukost: 1dl välling
lunch: 1 clementin
middag: 4 köttbullar
kvällsmat: nada

Jag fattar inte och just nu håller jag på att bli galen. Varför äter hon inte? Det har inte att göra med vad vi serverar för vill hon inte ha spelar det ingen roll om det är sutrömming eller jordgubbsglass om ni fattar vad jag menar. "Ge extra fett i maten" till vilken nytta när hon ändå inte äter. Bara skyver det ifrån sej och säger "näääh nääh". 

Jag har börjar skriva upp lite vad hon äter på en dag och resultatet av detta är katastrofalt. Igår åt hon frukost: ingenting. lunch: några pommes och en äppleklyfta. middag: 1/2 burk burkmat. kvällsmat: nada.

Det är ju snart 18mån lkoll på BVC å då får vi ju se om hon ändå växt som hon ska, isåfall är det ju inga konstigheter, men just nu oroar jag mej faktiskt lite :(
Postat av: Minna

håll ut! Adde hade ju en släng av det där med. det blir säkert bättre om sisådär 16 månader. :D

2012-01-09 @ 20:34:45
URL: http://pampasliv.blogspot.com
Postat av: Nat

halloj



vissa barn blir överhungriga om det är för lång tid mellan målen och äter då istället inget alls. Vissa är lite tvärtom och äter dåligt till huvudmålen om de får för många mellanmål.



Schemat ovan verkar innehålla 4 måltider. Kanske prova med 6 måltider några dagar? lägg gärna två måltider ganska tätt efter varandra på förmiddagen, då det brukar funka för många.



Ex.

7. frukost (välling)

8.30 andra frukost (en smörgås och lite mjölk)

11.00 lunch

14.30 mellis (frukt eller smothie eller gröt kanske)

17.30 middag

18.30 kvällsfika (välling)

2012-01-09 @ 21:23:01

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: