Tandläkarbesök

     Publicerat: 2012-12-11 Kl: 14:02:12 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

Nu har vi varit på tandläkarbesök! I'm in chock! Kerstin var först sådär Kerstin-tvär när tandläkarn kom i väntrummet, och även när hon pratade med henne på rummet. Men efter att tandis lirkade lite och skojjade lite så var K helt med på noterna och visade alla sina tänder såpass att tandläkarn kunde räkna, titta, känna, torka  med topps, allt! Helt otroligt. Hon sa att man såg att K är duktig att borsta tänderna, man ser det på tandköttet. Och det stämmer, för Kerstin borstar sina tänder jättenoga, man får brsta både på ut och insidan och överallt :) När vi var klara fick hon tandkräm och en tandborste :)
 
Hos oss har dom altså 2årskontroll hos tandläkaren, det vanligaste verkar vara att första besöket är vid 3års ålder. Men det är ju toppen att börja redan nu :)
 
Nu har jag l'mnat K på dagis och jag ska åka till jobbet!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: