babbel babbel!

     Publicerat: 2012-08-10 Kl: 17:26:00 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

Igår skrev jag ett inlägg om min onsdagkväll med Linnea men vart det inlägget tog vägen vetti tusan? Vi var iaf på Vapiano och åt middag och det var supermysigt. Blev tidigt hem dock för jag började ju kl 7 på morgonen dagen efter :)
 
Idag har det varit fullt upp på jobbet somvanligt. Minns inte längre när man senast hade en lugn dag där. Nu längtar jag till hösten tills alla ordinarie är tillbaka och vi kan komma in i normal beläggning igen... Är faktiskt riktigt sliten efter denna vår och sommar. Jobbade över så många timmar förra och förrförra veckan så ons, tor och fre denna veckan då jag slutat 16 har jag gått lite tidigare varje dag så jag har iaf tagit igen sisådär 1 timmes övertid :P
 
Väl på dagis på efetrmiddagen möttes jag av en lapp där dom informerade om hur personalen ska jobba denna höst. till min förskräckelse ser jag att det som inte får hända har hänt. Min aaabsoluta favorit Jasmina ska byta avdelning. GAAH! Jag älskar henne, hon är helt fenomenal. Kerstins andra två fröknar är jäättebra dom med så det känns bra att dom är kvar. Och Jasmina byter ju bara avdelning, hon är ju kvar på förskolan, vilket känns bra :) Kerstin själv bryr sej knappast om vilka som jobbar där, hon gillar alla :)
 
Därimot går det lite sådär med kisseriet för hon vill INTE gå på toan med nån av fröknarna suck... Får se nästa vecka hur det går när allt kommer tillbaka till vanliga rutiner på dagis, för ännu är det lite sommarvikarier åså och avdelningarna slås ihop. Idag hade hon kissat i byxan en gång bara, likaså i förrgår, men igår hade hon kissat på sej två ggr. Svårt när hon vägrar kissa på toan hehe... Men jag gick med henne idag när jag kom och då kissade hon direkt. Det löser sej väl :)
 
...medans jag sitter här ser jag hur Kerstin helt själv, utan hjälp lägger ett 8-bitars pussel på Ipaden. Imponerande! Sånna bitar ni vet så man lägger ihop till en hel bild. Haha :)
 
Ett par bulor har hon samlat på sej idag åxå. När jag hämtade berättade dom hur K slagit en rejäl vurpa på bergknallen på gården, och innan dom ens hunnit dit, har hon ställt sej, borstat av sej och knallat vidare helt blå i pannan haha. Likaså andra vurpan. Dom är impade över hur tuff hon är. Kerstin har ju aldrig varit speciellt knurslig med sånt :)
 

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: