Någon orddektektiv här?

     Publicerat: 2012-04-22 Kl: 15:51:30 | I kategori: Kerstin | 7 kommentarer




Detta ord använder Kerstin jätteofta, och jag kan inte förstå vad hon menar. Hon säger det i olika situationer åxå så jag har inte kunnat lista ut vad det betyder. Hon säger ju mängder med ord och vi förstår allt, många av dom hör man ju lixåm helt klart vad hon säger. Ett annat ord det tog lite tid för mej att fatta var "mille" tills jag förstod att hon menar "filt". Men mlemla kan jag bara inte förstå. Nån med något förslag? :D

Edit:
Hon kan säga det och ta i sin fot (strumpa och fot säger hon redan)
Hon kan säga det när hon går in i sovrummet, eller sitter och leker.
Eller säga det och peka på sina ytterkläder (jacka, mössa, vante, stövlar, skor, gå ut, åka bil osv säger hon redan)

Om jag frågar Kerstin "vad är mlemla?" svarar hon: mlemla, och ser väldigt förvånad ut.


OK, nån idee? :D
Postat av: Jasmine

Klurigt. Svårt när man inte har det i nåt sammanhang men eyy förslag kan kanske vara: lämna.

2012-04-22 @ 17:00:12
URL: http://minbebis.com/blogg/oceansoul
Postat av: linnea jonasson

Ja va fasen kan det vara. Låter ju onekligen som semla men det vore kanske lite ologiskt om hon gick runt och sa det hela dagarna.

2012-04-22 @ 20:52:04
URL: http://bihanget.blogspot.com
Postat av: Bea - Stolt mamma till Alexis

Alexis har ett likadant ord, som jag inte vet alls vad det kan betyda: adockadocka.

Det är något hon säger när hon är på riktigt bra humör... Man undrar ju vad det betyder :P



Kram

2012-04-22 @ 21:30:53
URL: http://hemmahosbea.blogg.se/
Postat av: Carro

Ramla, kanske?

2012-04-22 @ 21:31:00
URL: http://facebook.com/tallolin
Postat av: Emma

Kanske bara är ett sådant där "utfyllnadsord"... ett som de använder för att liksom fylla ut språket när de pratar om något de ännu inte kan ordet för. Nico har några återkommande ord som han kan använda i alla möjliga sammanhang som jag tror är det... eller så betyder de något som jag bara inte listat ut. Hans ord följer inte alltid någon logik enligt mig, med tanke på att "gollegolle" betyder att han vill se på film t.ex.

2012-04-23 @ 08:07:01
Postat av: Charlotte

Kan det vara ett ord för henne själv? Inte så likt Kerstin precis, men det kan ju komma från något smeknamn eller så? Har ett barn i samma ålder som gärna vill säga att det är han själv som går iväg, som har en fot, som ska sova osv osv...

2012-04-25 @ 09:49:56
Postat av: Therese

När får barn låtsaskompisar?

Eller så är det, som Emma säger, ett utfyllningsord som får fungera lite för allt möjligt man inte vet hur man säger.



Min syster sa länge "den gula där, den gula" om sånt hon inte kom på ordet för. Oavsett färg. ;)

2012-04-28 @ 10:18:39
URL: http://majfluga.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: