Cocktail

     Publicerat: 2012-04-12 Kl: 19:21:08 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer

Åh härregud vad händer? Jag är SÅ trött. Somnar nästan när jag står upp tillochmed, har aldrig sett på maken. Slutade 15.30 idag och kom hem till en småsjuk Kerstin. Markus har varit med henne på vårdcentralen idag. Hon har sån jävulsk hosta på natten och Mollipecet hjälper inte. Aldrig i livet att jag tänker se på när min dotter hostar lungorna ur sej, och eventuellt klaga lite över det på facebook, nej nej, till VC och kräv något annat att behandla henne med, thats mer min stil. Eftersom jag jobbar och Markus vart hemma med henne blev detta hans uppgift idag. SÅ nu har hon även fått Bricanyl som vi ska blanda en cocktail med ihop med Mollipect. Dessutom ska hon ha näsdroppar och ipren. Hon hade rodnad i svalget och även i ena örat, så ipren mot smärta och inflammation och näsdroppar som sväller av, och så hostcocktailen på det. Än hör jag henne inte hosta i sängen iallafall :)

Finns säkert dom dom tycker jag springer på vård centralen med K såfort hon blir lite snörvlig, och ja, det kan nästan stämma. För vet ni.. Barn har gratis sjukvård, vi betalar massa skatt, det finns hjälp att få. Varför sitta hemma och beklaga sej över hostande barn tex, när dom kan få hjälp? Jag tutar inte i mitt barn mediciner i tid och otid, samtidigt är sömnen SÅ viktig och jag vill verkligen se till att hon kan få grejjer som verkligen hjälper, så att hon får sova ostört.

Nu har jag rabbat klart :)

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: