När jag var liten:

     Publicerat: 2011-11-11 Kl: 12:19:39 | I kategori: Sofia-stuff | 1 kommentarer

När mamma letade efter en grejj i ett skåp kom hon över en jättehög med massa häften jag skrivit när jag var lite. Det är små-böcker typ, små berättelser på några få sidor. Jag har skrivit om allt från den lilla röda tomaten, havrekornet, loppcirkusen och en sälfamilj till levande träd och en kennel. Fanasti var ingen brist vara (och är inte heller) när jag var liten! Jag var jäkla duktig på att rita åxå, blir riktigt imponerad när jag tittar i dom små "böckerna". Hur kommer man på tanken att skriva en historia om ett havrekorn som brutit benet? Haha.

Jag hoppas att Kerstin blir lika kreativ som jag var när jag var liten, och fortfarande är. Kerstin kommer inte få sitta med dataspel och sånt under sin uppväxt utan fokus kommer ligga på att använda sin egna fantasi och skapa, måla och leka!

Både jag och Markus var väldigt fantasirika som små. Jag skrev historier, hade en hel liten ridskola med 33 hemmagjorda käpphästar som mina 250st gosedjur red lektion på varje vecka. Jag hade stamtavlor till alla hästarna, sydde prisrosetter, gjorde små hästskor i kartong som jag spikade på och förde väldigt noga vaccinationsscheman och skoningslistor haha. Ridskolan hette Putteridskolan och på sommrarna hade mina kompisar sina nallar här på ridläger. Ja jag kan hålla på hur länge somhelst att radda upp finurliga saker jag pysslade med som liten. Markus i sin tur var ute i timmtal o skogen helt själv och lekte krig. Hahaha!



Postat av: Petra

Haha så gulligt :) Bra med fantasi!!



Jag har också sådana "böcker" hemma hos mamma och pappa... bla. en om fjärilen fiffi och en om godislandet :)

2011-11-11 @ 12:54:48
URL: http://mittvernissage.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: