chockbehandling

     Publicerat: 2011-11-11 Kl: 17:53:00 | I kategori: Sofia-stuff | 2 kommentarer



Man kan ju inte annat än att jubla åt min psykinstans en dag som denna. Knallade till Apoteket för att i vanlig ordning hämta ut nya oro-piller då dom har tagit slut. Detta gick mindre lyckat idag om man säger så... Klantarslet till läkare som skrivit ut detta recept har skrivit ordinationen 2tabl dagligen, trotts att vi sedan länge höjt dosen till 3tabl dagligen. Då det stod två, så var det satt nån uttagsintervall på två månader så jag kan inte hämta ut det nya paketet piller förrns 18 november. Hade läkaren skrivit tre tabletter så hade ju den där intervallen vart kortare. Har aldrig stött på detta förut! Förmodligen för att jag alltid bara haft ett uttag, och nu var det två. SUCK. Hon på apoteket kunde inte göra ett skit utan jag fick snällt lomma hem utan nya tabletter så nu får jag gå utan tills 18e november och således dra på mej massa oro, massa äckliga utsättningssypmtom och 100% sömnbrist. Jag har ju satt ut medicinen på prov ett par ggr och båda gångerna drabbades jag av nån olustig känsla av el-stötar såfort jag rörde blicken, skitäckligt! Detta är visst ett sk utsättningssymptom som kommer av att det blir lite obalans när kroppen själv ska fixa biffen efter att ha fått medicinsk hjälp. Det är ofarligt och går över men likförbannat lika otrevligt å ha. Har redan börjat få detta igen nu dessutom då jag inte tagit nån medicin igår eller idag. Jag hade ju tänkt sätta ut medicinen helt nu sakta sakta, men nu får det väl bli ett chock-avslut istället då. Suck.
Postat av: Minna

åh! men kan du inte ringa din läkare så han kan göra ett nytt e-recept??

2011-11-11 @ 20:25:28
URL: http://pampasliv.blogspot.com
Postat av: Therese

Ja, ring och förklara läget. De borde ju kunna se i din journal att du tidigare blivit ordinerad 3 tabletter och på så vis kunna fixa in ett nytt recept så snart som möjligt...

2011-11-12 @ 09:38:36
URL: http://majfluga.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: