utvecklings-update :)

     Publicerat: 2011-03-07 Kl: 19:39:01 | I kategori: Kerstin | 2 kommentarer

NU har äntligen Kerstin börjat utveckla sitt språk, hon har ju mest låtit lixåm, men nu kommer det ba ba ba ba ba ba :) Började fundera på om det var nå fel på henne asså... Alla bebisar i hennes ålder verkar "prata" men hon bara rösttränar i olika tonarter, men nu så! Vaknade idag av ett Babababababa, så himla gulligt :)

Kanske skulle uppdatera lite om hennes utveckling. Hon sover gott om nätterna, ca 12h i sträck, riktigt skönt. Hon vaknar numer 8.15 - 8.30 sådär, ett tag vaknade hon runt 7, men nu verkar hon tillbaka i gamla mönstret igen. Hon ålar/kryper runt hela dagarna, och fort går det.

En liten tand har hon ju åxå fått, i nederkäken, så himla gulligt, och helt obesvärad har hon varit av det.

När det kommer till mat så är hon verkligen duktig, äter allt som serveras, och mycket dessutom. Såhär ser hennes schema för dagen ut nuförtiden, på ett ungefär:

08.15 - vakna
08.45 - 1,5 portion gröt + fruktpuré
11.00 - sova 30min-1h
13.30 - ersättning (150-230ml)
15.00 - puré, 1 stor burk + katrinplommon
15.30 - sova 1-2h
17.30 - ersättning (135ml) + frukt/yougurt/macka
20.00 - ersättning (135ml) + 1 port gröt
20.30 - sova


Postat av: Jessica

Hej Sofia ! Nu är det på tiden att mitt fega jag kommer fram och kommenterar lite :)Jag har i stort sett följt din blogg slaviskt sen strax innan lilla Kerstin föddes :)Tycker bara att den är så himla jordnära. Jag är en Decembermamma men som fick min lilla tjej den 23 Nov istället,men följer ändå Decembermammorna känner mig mest hemma där :)

Så nu vill jag berätta att lilla Nora och jag brukar gå in på dagarna och kolla vad lilla Kerstin har för sig idag. Jag kan säga att hon älskar klippet fiskpremiär ha ha ha.... hon ler och sprattlar med hela kroppen.Sen tänkte jag fråga dig,märkte du någon skillnad när du bytte från 1 till 2an på ersättningen ?? vet ju att du skrev om det men alldeles för lat för att leta reda på det :)

Ha en bra dag i solen

Mvh Jessica och Nora

2011-03-08 @ 11:26:02
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Ger du ersättning lr välling?

Ser att du har skrivit ersättning så antar att det är ren ersättning?

Vi har helt skippat det nu och kör endast på välling, tycker hon blir mättare.

2011-03-08 @ 21:03:08
URL: http://www.annagirl.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: