Svar:

     Publicerat: 2011-03-23 Kl: 08:53:08 | I kategori: Svar på kommentarer | 0 kommentarer

Svar till Evelina, ang napp:



Kerstin har fortfarande sin napp, men vi har redan sedan hon var spädis begränsat användandet till att endast ha den när hon ska sova (både på dagen och natten).

Hon får även ha den om vi ska åka bil långt, dock inte kortisarna som att handla åså. Hon har den heller inte i vagnen, bara om hon ska sova i vagnen, men oftast går vi ut efter hon sovit inne.

Jag har valt att bara ge Kerstin nappen när hon ska sova för att jag inte vill vänja henne vid att springa runt med napp i munnen hela tiden. När hon inte sover vill jag att hon tänker på annat. Min personliga åsikt eller tankegång är att nappen måste begränsa talet om dom har den i munnen hela tiden. Dock anser jag att man gör precis som man vill med just sitt barn, men det är såhär vi gjort =)

Dom säger ju att om man ska sluta med napp så är första "chansen" innan dom fyller året. Sedan säger dom att nästa gång vid vid tre år när man kan resonera med dom. Tex ge nappen till nappfen, djuren på Skansen eller till tomten osv. Jag kommer låta Kerstin ha sin napp tills dess, om hon vill ha den så länge. Hon har ju den somsagt bara på natten. På dagen lär den få ryka när hon börjar på dagis till hösten =)


Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: