Myrornas krig

     Publicerat: 2011-03-21 Kl: 11:29:48 | I kategori: Vardagsprat | 3 kommentarer


...bokstavligt talat. Vi har myrinvasionen från helvetet. Vårtecken, om man ska se något positivt i det.
Så blir det varje vår. Andra år han vi fått myrdosor från Anti Cimex men det vill man ju inte ha nu när man har en liten Kerstin som kryper runt och äter på allt. Vi har dödat myror till förbannelse och i morses gick jag lös med rengöringssprayen, den stod dom inte pall! Mohaha, men det kommer ju nya.
Efter lite tipps av vänner och lite googlande har jag nu varit i affären och köpt kanel! Myror gillar visst inte det. Så nu har jag lagt kanelstänger i de hörn jag tror dom kommer in. Så nu väntar jag spänt på resultat!

Andra tipps mottages tacksamt :)
Postat av: Therese

Ja myror är inte roligt, det hade vi problem med hos min mamma när jag bodde där. Ush och fy. Har tyvärr inga tips, men lycka till!

2011-03-21 @ 11:47:57
URL: http://thereseanderssonstankar.blogg.se/
Postat av: Annica

Fun light har jag hört att de dör av... Koncentrerat alltså.

2011-03-21 @ 12:13:13
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Vet inte om det spelar ngn roll, men är det inte malen kanel som man ska strö ut?



Det kan även bli ett tidsfördriv för K, hon kan krypa och jaga dom ;o)

2011-03-21 @ 12:17:49
URL: http://www.annagirl.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: