"låååt dom kladda"

     Publicerat: 2011-07-12 Kl: 13:04:52 | I kategori: Mamma-tankar | 2 kommentarer



"Det är så dom lär sej! - sägs det. Jag är allergisk mot kladd och har varit framme och torkat stup i ett när K ska äta själv. Men idag fick hos ris, ris som jag så omsorgsfullt kokat och rört ihop med kryddor och en äggstanning. Allt detta, eftersom K häromdagen var stormförtjust i just kladdigt ris med röd curry. Men inte idag, idag tyckte K att det kladdiga riset passade bättre på mattan, på golvet, i håret, i taket, i soffan, i öronen, ögonen, på hundarna och i hundarnas magar. Ja, överallt faktiskt, utom just i munnen och ner i hennes egen mage. Innuti mitt huvud ekade orden "låt dom kladda, det är så dom lär sej" och medans jag fylldes av inre panik och rent vansinne andades jag lugnt och satt och såg på när K gjorde picasso av maten.

ALDRIG MER!!!
ALDRIG MER KLADD-RIS!
ADRIG MER "LÅTA KLADDA"


Det hela slutade i duschen för måde matstol och Kerstin. Tacka gudarna för att jag har Polly och Bamse som hjälpte till att städa golv och matta!

Första och SISTA gången. Tack.
Postat av: Carro

Haha, så sött! När hon tar upp foten första gången så ser det ut som att hon vördnadsfullt bugar åt den, "Välkommen upp på bordet, kära fot" =)

2011-07-12 @ 14:51:44
URL: http://tallolin.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha, "mata foten...."

2011-07-12 @ 21:02:23
URL: http://majfluga.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: