rutinerna just nu

     Publicerat: 2011-01-20 Kl: 16:50:44 | I kategori: Mamma-tankar | 2 kommentarer

Eftersom jag då å då får lite frågor kring hur våra rutiner ser ut, så tänkte jag att jag kan uppdatera lite hur det ser ut just nu! sömnbehovet dagtid ändras ju och nu får hon ju lite mat åså med. man får ju anpassa sej med tiden. men jag är ganska noga med att förändrar vi lite tider åså så försöker jag hålla mej till dom. jag anser att rutiner är en stor trygghet för små barn och därför är jag rätt noga med att hålla på tiderna, dom går ju hand i hand med varandra, det är inte så att jag sitter med en klocka och lixåm inväntar på minuten ;). om vi vaknar senare, eller om vi har något inplanerat under dagen brukar jag redan på morgonen tänka ut hur vi bäst ska lösa det med sömn och mat, så har jag en improviserad plan och följer den istället just den dagen =) vilket alltid funkar super.

dagen ser just nu ut såhär:

06.00 165-200ml ersättning (detta mål varierar mellan 04.30 och 7.00)
09.00 vakna
10.00 200ml ersättning
11.45-12.15 sova i vagnen på promenad
13.45 200ml ersättning
14.30 mat-puree + vatten att dricka
15.40 - 17, 17.30 sova
17.30 1 portion gröt + vatten att dricka
20.00 göra natten (pyamas å d-droppar)
20.15 230ml ersättning
20.30 i säng

(+/- nåra minuter hit å dit, men det är faktiskt rätt så exakta tider, av sej självt!)
Postat av: Theres

Skönt att det fungerar så bra! Signe får ju mat mycket oftare eftersom hon äter mindre per gång. Får se när det börjar bli att man kan glesa ut och förhoppningsvis ge mer då istället. Ska ta upp det med bvc :) Skönt att hon somnar om sen vid sex också!

2011-01-20 @ 17:10:25
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Vilken mysig blogg! Alltid kul när man hittar intressanta mammabloggar att följa =)

Trevlig kkväll!

2011-01-20 @ 17:14:58
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: