happy fkkn new year...

     Publicerat: 2011-01-01 Kl: 11:00:35 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer


vårat nyårsfirande i bild...

jahapp hade ni ett trevligt nyår? det hade inte vi. somvanligt. bamse är SÅ rädd för raketerna och det skär så i mitt hjärta att se honom.


Dock har man ju genom åren lärt sej vad som funkar för honom. det sägs ju att man inte ska ömka med hunden och tycka synd om men där vill jag å det bestämdaste hävda att det är individuellt. bamse blir som minst rädd och jag lägger mej i sängn med honom och håller i honom hårt och pratar lugnande med honom och strycker honom över huvudet. ignorerar jag honom så vandrar han bara planlöst runt i panik, försöker jag skojja med honom så blir det inte heller bättre. men hålla fast honom det funkar. som att han finner trygghet i att inte behöva fundera på vart han ska ta vägen.

igår var det regn och mulet här vilket gjorde att det var rätt lungt fram till 12-slaget faktiskt. tyckte det var rätt lungt då med, men här vaknade visst alla idioter 30 min senare och körde igång. och vad är det med folk som lixåm efter en timme, en å en halv timme kommer ut och skjuter av några till? har dom hittat några dom glömde vid 12-slaget eller vad fan är det frågan om? här smällde det fanmiej till kl 3. 4 timmar total panik för bamse... fy fan jag blir så arg och har lust å gå ut å köra ner rakterna i halsen på folk :(. men men har man ingen skotträdd hund så ser man väl något roligt i fyrverkerier. själv tycker jag bara det är ett jävla otyg.

god fortsättning från en bitter sofia...

Postat av: Johanna

Usch stackars liten!! Hade också en liten rädd här hemma igår.. Vi fick göra samma som du, hjärtat går i biar när de är så rädda.. Phu.. Men idag e mira som vanligt igen å tur e ju de!

2011-01-01 @ 16:54:09
URL: http://varlilla.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: