BVC, 6mån kollen

     Publicerat: 2011-02-10 Kl: 14:07:06 | I kategori: Kerstin | 2 kommentarer

Idag var det alltså dax för Kerstins 6 månaders kontroll på BVC. Vilket innebär både sköterska och läkarbesök. Vi var ju på BVC för en vecka sedan typ, och då blev Kerstin helt förstörd av att se Eava, jätteledsen och helt otröstlig. Det var likadant idag! Såfort vi kom in på rummet å hon fick se Eeva så kom tårarna. Haha, asså hon gråter så hon riktigt hulkar. Men vi tog längd å vikt åså. Sedan satt vi en stund å bara pratade med Kerstin och till slut accepterade Kerstin att få en boll av Eeva åså å var lite glad iaf. Snacka om att hon minns 5mån-sprutan! Eeva sa, att endel barn reagerar så, men det brukar gå över. Kerstin har sedan mkt tidig ålder varit väldigt "med" och uppmärksam åså, och det kan vara därför hon åxå reagerar på detta viset. Hos läkaren gick allt bra, ingen gråt å allt såg bra ut. Hon behövde inte ens göra testerna för 6mån-kollen för han såg direkt att hon var väl utvecklad för sin ålder å mer därtill, duktiga Kerstin :D

Dagens siffror: Vikt 7406g, längd 68cm =)
Postat av: Annica

hehe 400 gram mer än Emelie som snart är 7 månader:P Dessutom är hon 71 cm lång. Jag har långa och smala barn! Dock har hon varit mycket förkyld och virusinfektioner syns på hennes kurva. Har hon varit sjuk lite innan vägning börjar hon dala på kurvan. Vid extra vägningar några veckor senare brukar hon vara tillbaka på kurvan igen. Lite drygt att mina barn inte har "nått att ta av"

2011-02-10 @ 21:10:08
URL: http://anija.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad komiskt. Hon måste ha ärvt ditt skarpa sinne att komma ihåg folk. Mina tjejerna reagerade aldrig så. Gissar dom ärvt motsatsen av mig :D

2011-02-10 @ 22:09:54

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: