6 mån-fas?

     Publicerat: 2011-02-19 Kl: 09:36:21 | I kategori: Kerstin | 1 kommentarer

I dag vaknade Kerstin klockan 7, urk. Men jag förtsätter på min ignoreringslinje och hon somnade om till 8.10. Mer lagom tid att gå upp. Vill undvika att börja ta upp henne tidigare å tidigare, utan försöker dra ut på det varje morgon. Jag tror hon kommit in i en berömd fas. Vi har ju vart förskonade mot dessa helt (frtm 5v fasen och 8v fasen som vi märkte lite) men nu är det något som är annolunda med Kerstin! Och runt 6 mån så kommer ju denna fasen med separationsångest. Försvinner man ur rummet tror bebisen att man är borta för alltid, bebisen upptäcker att världen är stor och man själv liten. Nu verkar Kerstin inte speciellt drabbad, och bryr sej inte om jag lämnar rummet eller nått sånt, men därimot har hon tre kvällar i rad gråtit massvis när hon ska somna. Som att hon vill ha koll att man är där. Så jag har stått hos henne, och hon sneglar upp med jämna mellanrum för att se så att jag är kvar. Men hon somnar rätt fort, och sover gott hela natten. Därimot har hon ju då börjat vakna 1 timme tidigare, och det är visst rätt vanligt åxå i denna 6mån-fas att dom gör. Men jag försöker hålla fast så som vi brukar ha det så får vi se :)

Idag är det hur fint väder somhelst. Ska ut å gå om en stund så Kerstin får sova, sedan tänkte vi åka å köpa nån ny leksak till Kerstin, något med knappar! Hon älskar min dator nuförtiden, så något hon kan trycka på å som låter, tror jag hon skulle bli glad av :)

Ha en fin dag!
Postat av: Belliz

Åh Robin med! Började lite smått igår och definitivt idag.. Världen är plötsligt stoor!

2011-02-19 @ 20:24:11
URL: http://www.belliz.net

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: