Tippps:

     Publicerat: 2011-04-22 Kl: 09:39:00 | I kategori: Tipps! | 1 kommentarer


Jag har ytterligare ett litet tippps att dela med mej av. Något som jag gjorde när Kerstin var riktigt liten, men som kommit till användning även på "äldre dar".


När hon var liten så brukade jag stryka henne över ögonbrynen när hon skulle sova. Eftersom bebisen då per automatik blundar så hjälper detta att få bebisen att somna in, om den hellre tittar på annat och således inte somnar.

Detta använder jag nu åxå, när Kerstin ska sova på dagen. Jag stryker henne mellan ögonen och ner över näsan, och över ögonbrynen. När hon är trött men inte vill somna så somnar hon av att jag gör så eftersom hon då inte kan motstå att blunda och således somnar :)


(Jodå jag vet att Tipps inte stavas med två eller tre "P" men jag tycker det ser bättre ut med två "P". Sån är jag :D
)
Postat av: Frida & Riley

Funkar det även på barn som inte vill att man rör dom i ansiktet när dom ska sova?

2011-04-22 @ 22:06:07
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: