våran dagsrutin

     Publicerat: 2010-09-16 Kl: 20:32:48 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer

faktum är att mina och kerstins dagar faktiskt ser ganska likartade ut! en rutin har infunnits sej och jag ska försöka hålla på den, om det går.

den ser ut som följer:

efter att ha somnat för natten kring 01-02 (ej ultimat men det fungerar bra):
  • vaknar hon runt 6-7 och ammar.
  • vaknar igen vid 9-10 och ammar
  • jag går upp vid 11, har lite egen tid, städar, äter frukost, rastar hundarna i trägården.
  • väcker kerstin vid 12 och ammar
  • går ut på promenad, med vovvar och vagn vid 13-14-30 typ.
  • kerstin sover kvar i vagenen iaf 30 min minst, utomhus.
  • ammar runt 3 igen.
  • kerstin sitter i babysittern och grejjar och somnar efter en stund, en kortis.
  • sedan är hon vaken under eftermiddagen och kvällen, men lite powernaps då å då bara.
  • ammar runt 18 och 20.
  • kvällen går, hon får även ersättning om hon inte är nöjd efter amning.
  • sista målet, numer bara ersättning, vid midnatt.
  • skrikfest midnatt till 02 (01 har det vart, även 03 puh)
  • och sedan börjar det om.

markus får ta kerstin när han kommer hem, så sitter jag mest i soffhörnet som en matmaskin när kerstin vil äta, sedan tar jag henne igen när natten kommer, så markus får sova eftersom han ju jobbar =)
jag får ju sova minst 8 timmar per dygn vilket är toppen och jag känner mej riktigt utvilad! nu har hon börjat vara vaken lite mer på dagen igen, iaf på eftermiddagen och kvällen så jag hoppas vi kan vrida tillbaka dygnet något efter hand framöver.

jag tror rutiner är viktigt för bebisar och vi ska åxå försöka ha en tydlig kvällsrutin med bad, få pyamas och äta ett ordentligt mål mat, då blir det flaskan. är åxå glad att hon faktiskt somnar i sin säng även om jag lägger henne vaken, bara hon är lugn så somnar hon efter en stund =) på natten alltså.

ja, vi får se hur länge det håller i sej =)



Postat av: Grynet

Ja, rutiner ska inte underskattas! :)

När Nils var ett par månader så började vi lite smått att köra på det som du precis beskriver. Vi "lekte" lite på skötbordet, bytte blöja fixade pyjamas och så kvällsamningen (som kunde ta upp emot en timme om jag hade otur). Sen la vi honom och klockan kanske kunde vara allt från 21-23. Men det blev i varje fall en bra rutin för oss i och med att vi gjorde exakt likadant varje kväll. Det dröjde ju inte många veckor innan vi fick till det så att han somnade tidigare och vi kunde få en stund i fred på kvällen.

2010-09-16 @ 22:15:15
URL: http://krokovankan.wordpress.com

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: