BVC

     Publicerat: 2010-09-21 Kl: 13:34:50 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer


idag har vi varit på bvc igen och vägt och mätt. jag var ju lite orolig att viktuppgången inte skulle vara tillräcklig, sist var det ju lite lite och nu har amningen knölat igen åså... men det var ingen fara på taket! hon följer sin kurva jättefint så allt var bra! dagens siffror var:



Vi pratade åxå mycket om amningen. det ÄR inge kul att amma när bebisen skriker i tio minuter och vevar vid bröstet innan hon tar tag, om hon ens tar tag... hon släpper, skriker, suger, släpper, skriker. detta sker dock aldrig om bröstet är jättefullt som på morgonen tex... men ofta på dagen och eftermiddagen... vår bvc sköterska är toppen och har inte den där gestapo-inställningen till amning (dvs gå över lik för att få amningen att fungera, det är det enda rätta.. typ) hon frågade mej hur jag ville göra. jag VILL inte sluta men jag vill inte ha all denna ångest kring amningen heller. det är inte bra, eller roligt, för varken mej eller kerstin. så nu blir det som så... att jag ammar henne två ggr per dygn, när brösten är fulla och amningen blir en trevlig stund för oss båda. resterande mål blir det ersättning. 105ml var tredje timme är vi "ordinerade". det känns SÅ bra att ha tagit ett beslut och nu kör vi såhär ett tag åså får vi se sen =)


sedan åkte vi till babyproffsen och köpte en åkpåse i fårskinn till vagnen. hittade en från emmaljunga (samma som vår vagn) som var på rea, 895;- istället för 1400:-, sikket klipp! så nu blir det varmt och skönt i vagnen hela vintern.

nu tar kerstin igen sej lite i babysittern... hon sov visseligen till å från bvc och babyproffsen åxå, men hon har väl inte att ta igen efter natten.

ha en fortsatt fin dag!






Postat av: Emma

Du använde ersättning på tetra eller? Jag tycker att Kerstins beteende vid amning påminner om Nicos beteende när vi gick över från tetra till pulver. Nu vet jag ju inte hur bröstmjölk smakar men jag tror att Nicos beteende helt enkelt berodde på att tetraersättningen smakar ganska sött och han vande sig vid den smaken och sedan inte ville ha annat.



Jag ammade ju precis i början, men efter att Nico ätit tetraersättning några dagar gjorde han grimager och spottade ut den utpumpade bröstmjölken.



Hoppas det ordnar sig på ett eller annat sätt för er i alla fall för det är frustrerande när det blir så.

2010-09-21 @ 18:11:03
URL: http://thehouseinmydreams.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: