andningslarm?

     Publicerat: 2010-10-25 Kl: 10:18:02 | I kategori: Vardagsprat | 3 kommentarer

för er som känner mej så vet ni att jag är en sjukligt orolig människa. jag oroar mej för allt... hela tiden. om tex pappa inte svarar när jag ringer så har något allvarligt hänt i mina ögon tills motsattsen är bevisad och jag genomgår då såklart en fruktansvärd ångest tills jag får tag i honom eller att han ringer upp. (samm gäller mamma och markus). jag vågar inte ens ringa hem på kvällarna för OM nån inte svarar vet jag att kvällen och natten är förstörd för min del. nåväl. med denna oro kan ni ju tänka er hur det är med kerstin. faktum är att det kännts så himmla bra jag har knappt oroat mej alls! nu är det ju PSD som är främsta oron då... men nu har oron kommit med besked. såpass att jag inte ens kan somna på natten. jag är uppe å kollar till henne en gång var tionde minut och vågar knappt somna. när jag väl somnar och sedan vaknar flyger jag upp för å kolla till henne... detta är såklart riktigt jäkla jobbigt...

har nu funderat på å skaffa ett andningslarm... kanske kunde det lugna ner mej så jag sår sova? sålänge larmet är tyst så kanske jag kan slappna av? eller så kommer jag ligga ännumer på helspänn för att larmet ska gå... suck... dessa larm noterar ju alla rörelser från barnet via sensorplattor under madrassen. om barnet inte andas på 15 sekuner kommer en signal, går det ytterligare 5 sekuder går larmet. de larmar även om andetagen understiger 10st/minut... men jag vet inte asså. det känns sjukt nojjigt! man kan hyra dessa åxå... kanske skulle man prova å se om jag blir tryggare? är jag lika nojjig ändå kan man ju bara skicka tillbaka det. men ush. nä. jag är mycket rådvill...

tar gärna emot alla tankar och funderingar kring detta! oavsett om du är för eller emot andningslarm! snälla hjälp mej!
Postat av: Therese

Jobbigt för dig med sån väldig oro... Kanske skulle det vara en tanke att höra efter med din barnmorska om KBT för dig? Inte för att jag tror att du är knäpp (inte mer än normalt iaf ;P) men jag har flera vänner och bekanta som blivit hjälpta att hantera sina tankemönster.



Oro är såklart normalt, men vare sig du, markus elelr kerstin ska ju behöva må dåligt av det. =) Kram

2010-10-25 @ 11:06:22
URL: http://majfluga.blogg.se/
Postat av: Emma

Fan vad jag känner igen mig. Kan gå folk på nerverna ibland när jag ringer en gång i minuten tills de svarar för att jag är övertygad om att något hemskt hänt.



Har oroat mig mycket över PSD men skaffade inget larm då jag hört att de falsklarmar mycket och därmed stör bebisens sömn och skrämmer slag på föräldrar i onödan.

PSD är ju dessutom väldigt ovanligt (slog in 1 av 5000 på google och såg att PSD är lika ovanligt som en kvinna som föds utan inre könsorgan bl.a. och bara tjugo gånger vanligare än att dö pga att man träffats av blixten). Kollar dock hysteriskt efter andetag ganska ofta när Nico sover.

2010-10-25 @ 12:51:27
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/
Postat av: Karin

Nej, nej, nej Sofia. Vi talade ju om det här innan du fick barn och du bedyrade ju då att du bara var orolig när det gällde dig själv. Kerstin kommer inte dö i någon PSD. Statisktiken bland mina vänner tillåter inte det. Så få nu detta ut ditt lilla huvud och njut av att ha din lilla gulleplutt. Alla tänker givetvis tanken men lev i nuet och sluta oroa dig. Tänk på: Att oroa sig är som att betala ränta på ett lån man inte tagit :-) Kram!

2010-10-25 @ 13:09:58

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: