yes I'm alive!

     Publicerat: 2010-11-18 Kl: 19:01:23 | I kategori: Vardagsprat | 6 kommentarer


hejsan! ursäkta min frånvaro idag, jag har alltså inte vart med om något hemskt hehe bara haft annat för mej :)
bland annat har jag haft ärenden så jag kört genom stockholms jääävla innerstad och det trafikvettet som råder där är SJUKT! ush, vad ÄR det med folk i denna staden? dom tutar på en när man står i rödljus, vad fan vill dom jag ska göra? köra mot rött eller? har lust att på rent jävulskap backa rakt bak, men man vill ju inte sabba bilen hehe. MIN bil asså..

sedan måste jag fråga en sak, om du inte gillar äckliga detaljer så kan du klicka dej vidare nu.

min mens har kommit tillbaka, efter ett drygt års uppehåll. (vilket först gjorde mej glad då jag börjat fundera vart den tagit vägen, har ju inte ammat på två månader, men nu har den kommit så nu kan den få dra igen hehe) för det första glömde jag bort det hela dagen igår haha, helt kommit av mej med att man måste byta binda eller tampong åså haha. men inatt så började jag blöda så mycket att det läckte genom tampisen och ner längs benen! va fan?? jag har förut, på sin höjd fyllt en tampong på en hel dag när jag blött som mest. kan mensen bli rikligare såhär efter en FL? ni som vet? :S kommer jag förblöda nu?
Postat av: emeliehjaertajonas

Oh ja! Mensen kan bli så otroligt konstig! Jag hade väldigt riklig mens innan Elias, nu får jag knappt något. Innan hade jag dessutom megaont, så ont att jag låg i fosterställning. Nu känns det nästan inte :) Fast det kan gå åt andra hållet med, en kompis hade aldrig mensvärk innan hennes son, nu har hon hemsk mensvärk. En annan vännina fick använda sonens blöjor för hon blödde så mycket. Dock fick hon gå till doktor för hon blödde för mycket, hon fick järnbrist m.m.

Det jag ville ha sagt med mitt svammel är att den kan bli väldans knasig. Är du orolig så prata med din BM, eller avvakta och kolla nästa mens, är det lika mycket så det känns som om det är för mycket så ring en doktor. Bättre att gå till dem en gång för mycket än en gång för lite. Blev en mini roman här ^^ hihi :)

2010-11-18 @ 19:43:42
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej,

Ja, det kan ta ett tag innan det går tillbaka till normalt. Vet jag hade den största tampongen efter albin och den blödde igenom på bara typ 2 timmar...

2010-11-18 @ 20:13:51
Postat av: Emma

Jaaa, min syster som fick barn i juli sa till mig nu i helgen att hon fått myycket rikligre mens nu efter FL. Plus att den höll på i flera dagar längrw också.. Inte sååå roligt va!

2010-11-18 @ 21:14:09
URL: http://yourcupoftea.devote.se
Postat av: Marie

Första mensen efter förlossningen var så för mig också. Kom massor!

2010-11-18 @ 21:20:44
Postat av: Bea

Har också nyligen haft min första mens efter fl, blev helt chockad över hur mycket det var! Brukar bara ha mens i två dagar och inte alls mycket, knappt så jag ens märker det, men nu trodde jag att allt blod i hela mig var på väg ut.. Kändes så. :P Antar att det är normalt, men hoppas att det blir som förut igen... :)

2010-11-18 @ 21:46:22
URL: http://beekh.blogg.se/
Postat av: Filippa

haha du kommer nog inte förblöda! =D Jag inbillade mig att jag också blött lite mer, men inte mycket. Och längre dessutom. Men det är väl kanske inte helt omöjligt? Jag vet faktiskt inte

2010-11-20 @ 13:27:00
URL: http://minbebis.com/blogg/labellavita

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: