detta med storlekar...

     Publicerat: 2010-11-04 Kl: 18:14:25 | I kategori: Mamma-tankar | 4 kommentarer

asså... detta med storlekar på bebiskläder är ju lustigt. kerstin har fortfarande stl 56 i både byxor och bodys, men, som jag skrev igår, kan hon även ha vissa plagg i 62 nu. MEN.. hon kan fortfarande ha velourbyxorna från lindex i stl 50! men lindex mjukisbyxor i stlk 56 är för korta. hm's velourbyxor i stl 62 är lika långa som velourbyxorna från lindex i stlk 50. helknäppt. pyamasar i stl 56 är för korta i benen så där får det bli 62 nuförtiden. men att det skiljer SÅ mycket emellan olika butikers storlekar... ett par av velourbyxorna i stlk 56 från lindex är lika långa som ett par från hm i 68... en salig blandning kan man säga!
Postat av: Emma

Håller verkligen med. Därför jag lyckades med att beställa massa för små kläder till honom från Ellos.



Har också en del "små" storlekar som magiskt verkar växa i takt med honom. Och en del byxor som om de skall passa längdmässigt blir för tighta över magen.



Tycker inte om när de har "två storlekar" på samma plagg heller. På KappAhl kunde man bara köpa pyjamas i 52/56 eller 62/68 tror jag det var. Blev lite jobbigt när Nico var precis under 62 och man fick köpa den större storleken och han typ drunknade i pyjamasen.

2010-11-04 @ 20:07:08
URL: http://hemmahosknyttet.blogg.se/
Postat av: fifi

Ja, så det gäller att passa på att njuta nu när jag är i mitten :)



Jag tycker att din blogg är så mysig, jag hittade den på Min Bebis när jag gick med där precis när jag hade plussat :)

2010-11-04 @ 20:49:21
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh the joys of being a parent trying to get clothes to fit (or grandparent coming to that!) I have an 11 year old in anything between 7-10 year old clothes and a 21 month old in 2-3 year old clothes - its just so complicated. Maybe done to keep brains active! Love from Jo xxxx

2010-11-04 @ 21:27:34
Postat av: Emma å Moa

Oj vad jag känner igen mig :)



För att inte förköpa sig så e det ju bara hem å prova allt innan de tvättas för oj vad det skiljer i storlek.



Moa har oftast 62 nu men jag köper byxor i 68 för annars kan hon typ bara ha dom nån gång å det blir ju oekonomiskt ;)



Supermysig blogg.

2010-11-05 @ 09:38:21

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: