dagen som gått

     Publicerat: 2010-03-15 Kl: 19:39:43 | I kategori: Vardagsprat | 5 kommentarer


älskade lille korvas <3

jahapp... måndagen avklarad dårå! har varit en lite sådär dag. bara haft en trist känsla på jobbet mest hela dagen. började hur hektiskt som helst då veterinären hade försovit sej, så jag och mari fick fullt upp med alla som ringde, alla som kom in till kliniken, skriva in, väga, ta in till vårdavdelning, ja, det kändes kan jag säga. men men...

ringde till mödravårdcentralen idag
, eftersom jag undrat lite över om jag blir kallad på bm-besök eller om jag måste boka själv. vad jag förstod brukar man boka det på inskrivningen, det kom väl kanske bort, plus att jag var där redan i vecka 5-6, i vanlga fall kommer man på inskrivning i v 10-12...
fick iaf tid nästa tosdag, den 23:e klockan 8.30. det ska bli kul, för min bm vad så himla gullig och trygg tyckte jag!
jag frågade åxå angående att jag vissa dagar känner bebisen väldigt lite, även om jag ju känner den... jag sa att jag blir så orolig såfort det gått 3 timmar kanske utan att jag känner bebisen. hon svarade att det i mina veckor inte ens är nödvändigt att känna den varje dag och att det är helt normalt det jag känner, att bebisar i denna åldern sover uppemot 23 timmar per dygn. då kunde jag mest konstatera att min bebbe sover inte 23 timmar per dygn vissa dagar! kanske därför den sover mycket andra dagar då... :P

tog även mitt blodvärde/HB på jobbet idag, eftersom dom på bebisforumet jag är på hävdar att man måste äta järntillskott. ni som varit gravida, åt ni järntillskott? (jag äter en mitt-val-kvinna varje dag..) jag känner mej pigg och tror inte jag har järnbrist... och mitt Hb var toppen! så jag avaktar tills jag varit hos barnmorskan... fick ta blodprovet på mej själv, tur man inte är så känslig ;) stas runt handleden åså en kanyl i kärlet och drippdropp ner i blodprovsröret :D

på tal om blodprov har lille bamse åxå tagit prov idag. har tagit prov på hans sköldkörtel, hans ämnesomsättning. han kan ju knappt äta utan att bli tjock, och även om jag inte tror att hans värden kommer vara så låga att han har något fel, kan det vara intressant att se om värdena kanske ligger inom normalspannet men lågt? vi får väl se, får nog svaret imorgon!

nu blir det halv ått ahos mej!


Postat av: anja

när jag var gravid så åt jag oxå mitt val kvinna men efter hälften av grav så var jag tvungen att äta järntillskott

2010-03-16 @ 07:26:10
URL: http://anjjaj.blogspot.com
Postat av: Maria Lingander (Lycén)

Åt inte en endaste järntablett under hela min graviditet.

2010-03-16 @ 07:54:37
Postat av: sandra voest Bjermert!

jag började äta järn i vecka 24 eller nått sånt.. för att jag blev så himla trött! men BM mäter dessa värden varje gång och säger till om värdera blir illa=)

2010-03-16 @ 09:19:37
Postat av: Marie

Jag åt järn. Hade väldigt dåligt värde och var ofta svimmfärdig. Svimmade en gång också =P

2010-03-16 @ 21:44:07
Postat av: Annica

Förra graviditeten åt jag vitamax kvinna och fick tillslut sätta in 2 järntabletter om dagen, då Linnéa totalt stal allting av mig:P Den här graviditeten äter jag apoteket kvinna och äter nu 1 järntablett varannan dag. Sist jag kollade såg det bra ut, så än så länge fungerar det, men får se nästa blodmätning igen :)

2010-03-17 @ 08:18:46
URL: http://anija.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: