FUB

     Publicerat: 2010-06-01 Kl: 18:48:42 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer


hellu! idag har vi varit på föräldrautbildning (FUB) minsann. det var väl 10 par ungefär, skulle jag tro, några mammor var ensamma. det var trevligt. kunde snabbt konstatera att jag var "minst" av alla där, en annan tjejj hade liten mage, men hon skulle ha en bit in i september. tjoho, det var skönt att sitta och känna sej smal, nu när jag faktiskt ändå börjar se lite större ut på kroppen när jag kikar i spegeln! jaja...
gick igenom massa saker, mest forlossning och smärtlidring åså, och även "efter födseln", och fick se en förlossningsfilm.. den var sådär tyckte jag. dom intervjuade en riktigt präktig mamma som fött utan bedövning och hade ju vart sååå duktig osv.... gillade inte riktigt den vinkeln, för ALLA som föder barn är duktiga oavsett om man väljer smärtis eller ej. nej ush för en präktig person hon var. inte just att hon fött utan bedövning, DET säger jag inget om, men mest HUR hon var. om nån förstår hur jag menar. nåväl.
imorgon är det fortsättning, och då verkar det som det blir lite mer djupgående om saker och även en del om amning.

sedan har jag jobbat 4 timmar på eftermiddagen. jösses sikken lagom lång dag. tänk om man hade haft råd att jobba 50% :P

snart kommer markus och han ska laga lasange. gott!

hejs!


Postat av: Sara Dalengren

Kommer ihåg när vi var på vår utbildning. Jag var också minst där, fast jag skulle ha i juli och alla anda i aug-sep... Fast det är ju skönt att man inte blir för tung, det är ju bara jobbigt för kroppen. Man kan ju ha tillräckligt med krämpor ändå. Gillar inte riktigt heller inställningen att ju mindre smärtlindring desto duktigare mamma, typ. Med Vidar fick jag både ryggbedövning och massa lustgas och tyckte ändå det var precis skitjobbigt. Med Axelina fick jag krystvärkar redan på sjukhusparkeringen och hann i stort sett upp i sängen sen kom hon så där hann jag inte med nåt. Så länge bebis och mamma mår bra efteråt så spelar det väl ingen roll hur man tar sig dit. Kram och lycka till!!

2010-06-02 @ 08:17:46
URL: http://pappamammaochlillev.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: