BM besök igen

     Publicerat: 2010-06-24 Kl: 17:29:14 | I kategori: Min graviditet | 1 kommentarer

imorses var vi hos barnmorskan igen. allt såg bra ut. har jättebra HB, och behöver egentligen inte äta mina järntabletter, men kommer göra det lite sporadiskt ändå tänkte jag. socker var bra, likaså blodtryck, och mitt sf-mått följer sin lilla kurva som det ska! det mest spännande idag var ju om man kunde fastställa hur bebisen ligger i magen. men ikke! mina bukmusker är så fasta och hårda... men hon kunde inte känna något tydligt huvud neråt, isåfall ligger hon väldigt djupt. men med tanke på att jag får en hel del sparkar ut i midjehöjd, och bm kunde sej ana ett huvud i min ena sida så KAN bebis ligga i säte. därimot lät det på hjärtljuden som om hon ligger med huvudet ner. vi lämnade det öppet med ett "säte frågetecken" och vid nästa besök om två veckor (då hos en annan bm för min går på semester) så ska man lägga stor vikt vid bebisens läge. kan man inte då till 100% säga att huvudet är neråt blir det ett ultraljud för att kika efter. spännande ;).



Postat av: Anonym

Hej Sofia har samma problem.. Dom kan inte fastställa hur den lilla krabaten ligger..

Men om du finns intresse kan du skriva till mig..

2010-06-27 @ 22:13:20

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: