beslutsångest?

     Publicerat: 2010-06-29 Kl: 22:03:34 | I kategori: Min graviditet | 2 kommentarer

alltså, jag kan inte för allt i världen lista ut hur min bebis ligger i magen! hade det itne varit för att jag sett att hon ser normal ut på UL, hade jag trott att hon var en klump med 4 armar och 4 ben!
verkar som de flesta bebbarna i denna vecka ligger med huvudet ner. jag känner henne lite olika hela tiden, exempel på hur "hon känns" är:

*känns som en rygg längs med hela sidan av magen, något hårt mot revbenen och fötter som sträcker ut sej i min midja... (=rumpa ner, huvud upp?)

*en rygg längs med hela nederdelan av magen, en hård klump (huvud?) i ena sidan och fötter ut i andra sidan... (=ligger på tvären?)

*ilningar i underlivet, vilket jag hört ska bero på att huvudet trycker neråt... (=huvud ner?)


ligger hon alltså åt alla möjliga håll? kan hon inte bestämma sej alls där inne? är supernyfiken nu tills nästa bm-besök om en dryg vecka... jag tror jag kommer bli inboad för ultraljud, där man då får konstatera hur hon ligger. men om hon rör sej runt hela tiden? hur ska man då kunna fastställa det? om huvudet är ner just då? eller rumpan ner just då? å sen kanske hon ligger på tvären igen på eftermiddagen? tycker hon kan bestämma sej nu och lägga sej tillrätta! :)

ja... spännade äre...
Postat av: Ellinor

Var med min mage hos bm i måndes (35+1). Han låg med huvudet knappt ruckbart och barnmorskan berättade hur han låg. Jag trodde jag hade rumpa/huvud mot revbenet eftersom där var just en stor boll, men det visade sig vara fötterna! Ingen logik alls på de små krabaterna!

2010-06-30 @ 11:39:11
URL: http://sommarmamma.blogspot.com/
Postat av: Jen

Är själv i vecka 36 och tror att bebisarna nu är så pass stora att det skulle kännas ordentligt om de fick för sig att byta håll. De har det skittrångt där inne och med största sannolikhet ligger de som de har tänkt att göra när de ska ut.



Min bebbe ligger med huvudet fixerat nedåt. Känner mest rörelser uppåt, under revbenen och strax över naveln.



2010-06-30 @ 15:18:13
URL: http://www.mammaglad.com/blogg

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: