mitt snugglenest

     Publicerat: 2010-07-11 Kl: 12:23:20 | I kategori: Min graviditet | 1 kommentarer

just det ja, jag har ju glömmt visa min superba säng-lösning till lilla K! jag tänker, att sängen är ju som en mega bassäng för en liten bebis, och det finns ju sånna små "snugglenest" man kan lägga dem . svindyra. man kan ju åxå bulla upp med kuddar runt om åså för att få en mindre, och mer ombonad känsla. jag gjorde så att jag köpte en billig hund-bädd från ikea, och nu har jag lagt ett madrassöverdrag runt/över den. blir en toppen liten säng i sängen till bebisen! vagn-kudden kommer passa bra där i, den är ju pyttis, och vagn-täcket likaså. tror dock inte man kommer använda täcke så mycket, det blir nog varmt, men det passar iaf storleksmässigt. jag är iaf supernöjd med min idee :D


lagom stor sängdel för en liten bebis?


ja, man får ju lägga ner kudden på jämnhöjd sen då =)




svar på en kommentar ang täcket från ikea:




ja detta är ju åxå från 12mån, antar att man kommer ha bara en filt i sängen när dom är små, täcke kommer ju bli aldeles för varmt, annars så kommer vi nog använda det lilla täcket+kudden jag köppt till vagnen, det är köppt på littlekidscorner.se och har ingen åldersgräns :)



Postat av: emeliehjaertajonas

Nej så gulligt och mysigt!

De kan använda täcken från början men man måste vara försiktig, bebisar kan inte kontrollera sin kroppsvärme så de kan få feber. Sen är det kvävningsrisken, om täcket kommer över huvudet då. Vi har använt påslakan eller filt till Elias men han är så varm av sig så han sparkar av det, sover bar i blöja med :)

2010-07-12 @ 10:58:03
URL: http://$emeliehjaertajonas.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: