svar:

     Publicerat: 2010-01-01 Kl: 14:27:41 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer



Jag får ofta denna frågan, både här på bloggen men även på FB. Nu fick jag precis frågan igen, av en som tyvärr ej sänt någon mail adress eller blogg adress, så jag tänkte att jag kan skriva ett inlägg här på bloggen istället :)

Jag kan börja med att säga att jag inte är utbildad i Skara. jag visste direkt att mina betyg inte räckte ens halvvägs, och med tanke på alla som arbetar inom yrket som inte gått skara visste jag att jag åxå skulle klara det! men det har varit en tuff resa.

jag hade tur och fick en superbra praktikplats i göteborg, bara ett stenkast från där jag bodde. började med 6mån praktik. ganska snabbt såg jag till att få c15 kompetens, då jag med den i ryggen kunde delta betydligt mer i det dagliga arbetet. jag såg till från första sekund att ta för mej, vilja lära mej, vara ambitiös och ta egna initativ. efter 6 månader fortsatte jag min praktik, min praktik som kommunen vägrade ge mej bidrag för så det var en tuff tid med snälla föräldrar jag kan säga!. jag fortsätta några månader till sedan fick jag jobba litegranna.

tyvärr flyttade jag och min pojkvän från göteborg och jag fick sluta. fick dock jobb i stockhom direkt på en liten klinik på ekerö. som dock var en mardröm! kämpade på ett par månader med sedan gav jag upp helt enkelt. det gick inte att ha en sådan arbetsgivare. min dröm att bli djursjukvårdare har fått mej att kämpa men det finns åxå en gräns. jag arbetade sedan en period på ett hunddagis, som är något av det bästa jag gjort. jag lärde mej så oerhört mycket om hundar både gentemot folk och i flock, och detta har jag verkligen nytta av, varje dag.
jag sökte sedan lite nya jobb, hade tur och fick flera erbjudanden. bland annat där jag arbetar nu. jag trivs jättebra och är så himla tacksam att dom gett mej chansen!

så mina tipps är:

1. skaffa en BRA praktikplats
2. gör c15
3. gör dej oumbärlig
4. slit och kämpa!

jag är så stolt över mej själv att jag lyckats, jag älskar mitt jobb, och kommer aldrig arbeta med något annat!




Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: