novellinlägg igen

     Publicerat: 2010-01-20 Kl: 20:43:38 | I kategori: Vardagsprat | 1 kommentarer


puh! här har ni mej. sliten efter arbetsdagen. en dag fylld av krämpor. seriäst har jag kännt mej som en nittioåring idag. dels är ju min tumme åt helvete, suck, har fått ha den i stödbandage hela dagen. sedan lyckades jag med något med knät i morses, som det blev som kramp i knät, vilket hållt i sej hela dagen och värkt från tå till höft med epicentrum i knävecket, vilket då gjort att jag inte kunnat sträcka benet på hela dagen och haltat som en skadeskjuten kråka eller liknande. uppe på det har jag ont i svankryggen. det kom i helgen när jag körde bil, hoppas det bara beror på det och inte är en gravidkrämpa!

på tal om graviditeten... nu är jag ju i vecka 12.. och för en vecka sedan levde ju den lilla där inne och allt såg bra ut. men nu har mitt hemska luktsinne plötsligt blivit mycket bättre, samt att mina bröst som varit ömma i tio-elva veckor inte alls är så ömma längre! ush blir jätte orolig, är något fel nu? lever den lille? men visst är det nu i vecka tolv många symptom försvinner?  åh.. jag som trivts så bra med mina ömma små bröst.. suck... det har varit mitt lilla halmstrå!

sedan funderar jag fram och tillbaka på nådant nupp-test, när man mäter nacken eller vad det är på fostret för att se om det är stor risk för down-syndrom. dock är det svårt för mej som är så ung och inte har downs i släkten att få ett sådant test, dax att agera nu med isåfall, nej det blir nog inte av, känner jag på mej. på vissa ställen gör man det i vecka 12+ och vissa i vecka 13+, så, eh.. börjar brinna i knutarna nu isåfall.

för övrigt, så kommer kickan imorgon hit och hämtar min stora råttbur som stått i förrådet och tagit plats i två år! yay! har precis kånkat upp den, ska städa ur den lite grann, resten får hon göra. sedan ska hon även ta våran soffa, vi har ju köppt ny, bara att den inte kommit än hehe, så vi blir utan soffa en liten tid, men whatever, värre saker sker i världen!

nu ska jag puttsa av det ärsta på buren!
see you!
Postat av: emeliehjaertajonas

Jodå, nu kommer spökveckorna :/

Jag hade "turen" och mådde illa under spökveckorna så jag slapp oroa mig över det...

2010-01-21 @ 11:46:35
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: