KUB

     Publicerat: 2010-01-21 Kl: 12:13:30 | I kategori: Min graviditet | 0 kommentarer


jaha, då hade man lite hastigt bokat tid för KUB test. (kombinerat ultraljud och biokemi, som visar sannolikheten för att fostret skulle vara mongoloid. ja det heter down symndrome, men detta är min blogg ;)). ringde till MammaMia faktiskt. jag kunde ju få det via landstinget, men är ute i ganska sen tid nu, så kände att det blir säkert inte av då. så jag gör det privat. pratade med en jättegullig tjejj som hjälpte mej med relativt snabba tider. fick tid för blodprovstagning  på torsdag nästa vecka, och ultraljud tisdagen därpå. egentligen ser jag detta mest som ett extra ultraljud. härregud. bebisen levde för en vecka sedan men nu är det mesta av mina pyttesymptom borta, så nu är jag oroad igen. dadaaa! att man sedan kan se om barnet har en kromosomrubbning, är en bonus i detta läge. skulle så vara fallet, även om risken med tanke på ålder och att man inte har det i släkten, så skulle jag avbryta graviditeten. det råder väl delade meningar om det, men jag känner iaf så. inte ens en tvekan om saken.

har nu åxå plockat ihop burar och gjort iordning soffan, så det blir hämtat i eftermiddag. ringde jysk åxå, som har soffan, vi får den om vi har tur på tisdag. haha. gud. utan soffa till tisdag dårå. men det löser väl sej alltid =)

nu ska jag gå ut med hundarna. har varit ute med bamse i natt igen. har var risig i magen för nån vecka sedan och nu är han det igen, vad fan är detta?

ha en bra dag!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: