venedigresan

     Publicerat: 2010-04-12 Kl: 22:30:55 | I kategori: Vardagsprat | 0 kommentarer


lite bilder från venedigs små gränder och vyer :)

Dåså, dax att skriva lite om resan! Det har varit jättemysigt, framförallt bara det att åka tillsammans med hela familjen, jag har ju inte varit iväg med mamma och pappa sedan jag var typ.. liten. flygresan ner gick ju bra, men den här flygrädslan blir bara värre och värre tyvärr. men fram kom vi ju iaf.
vi bodde på ön Lido, det är alltså inte "inne i" själva venedigs stad, utan en ö en liten bit ifrån. det kändes perfekt att bo där, då själva venedigs stadskärna var väldigt full av turister. på Lido var det väldigt mycket lokalbefolkning, och det var lungt och skönt! bodde på ett fint hotell på en lugn gata. för att ta sej in till stan, fick man ta buss-båten, en högljudd, ganska trög men charmig båt som tuffade mellan olika hållplatser, riktigt mysigt.
vi har gått och gått, ätit gott, sett mycket udda byggnationer som man inte kommer se någon annanstans och haft jättetrevligt!

lite familjebilder :)

hela ena långsidan av Lido är en stor fin strand!

det finns mer bilder på facebook, om ni har mej där kan ni ju kika om ni vill =)

 

The fabulous story of the magsjuka.

tyvärr vart jag ju magsjuk på torsdagskvällen (första kvällen). kände det när vi satt på resturangen och jag fick in min mat... hjärnan sa till mej "äät inte" lixåm, men petade i mej lite pasta. men sedan sa det stopp. toaletten var ett faktum hehe och vi fick avsluta lite abrubt så jag fick komma hem til hotellrummet. tillbringade sedan hela natten och fredag förmiddagen sittandes på dass med spyhink i knät. fy fan. jag ska dock säga att magsjuka är inte min stora skräck alls, tycker inte det är så hemskt att spy åså, men jag slipper det gärna på semestern, speciellt då jag inte haft det sedan 2001. sjukt dålig timing. under fredageftermiddagen när allt stillat sej, begav sej jag och markus ut på en promenad, jag, svag som en urvriden disktrasa hasade mej fram på en liten promenad som kändes som ett matatonlopp. ja ni vet ju hur det är. men sedan blev jag ju iaf frisk. man vill ju åxå kunna njuta av mat och resturanger på sin semester, och dagarna efter magsjuka är iaf jag helst lite försiktig, så ja, det hela var bara riktigt trist att råka ut för men men...

Dax att ta igen lite sömn!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: