välgörenhet?

     Publicerat: 2009-10-13 Kl: 19:12:14 | I kategori: Övrigt | 4 kommentarer

denna artikeln har säkert många läst. då vill jag meddela metro att detta var jag inne på för flera år sedan! på den tiden man hängde på lunarstorm närmare bestämt och det är ju en tid sedan. jag skrev in till "100 ord" och blev publicerad på loginsidan, men blev senare åxå utvald till en bok lunarstorm gjorde, med de bästa "100 orden". då skrev jag om just detta. hur företag sätter en "röda korset" logga på sin brödlimpa eller vad det nu är, och köper man deras limpa ja då skänker man åxå en krona till välgörenhet osv. då är frågan hur mycket välgörenhet detta är. det är att utnyttja kundernas samvete. genom att köpa limpan med röda korset på så känns det som man gjort en god gärning, det har vi väl åxå, men vi har åxå gått på ett simpelt pr-trick! nej fy! tycker hellre dessa företag kan skänka en summa pengar av sej själva, inte beroende på hurvida vi köper deras produkt eller inte!

Postat av: Anonym

riktigt jävla snygg blogg...

hur lyckas du?

2009-10-13 @ 19:21:06
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: Anonym

är han proffs eller :D?



kan du ställa en fråga?:D

2009-10-13 @ 19:32:58
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: Tova

Haha vad coolt! komemr ihåg den där grejen på Lunarstorm. Ja du ha rätt, ibland är media riktigt sega på att uppfatta såna "trend-tendenser"...

kramar

2009-10-14 @ 11:54:54
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Kickan

Haha, jag är också med i den boken! stolt :D

2009-10-14 @ 22:30:51
URL: http://kickanwicksell.webblogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: