go kväll!

     Publicerat: 2009-10-15 Kl: 22:27:26 | I kategori: Vardagsprat | 2 kommentarer



hellu! då satt man här igen, med datorn i knät. kom hem för ca 40 minuter sedan och har ätit lite åså, läst bloggar och matat djur... som alla andra sedvanliga dagar.

det var en riktigt trevlig jobbväll. lugn och skön, och hann prata en hel del foder med några tjockis-patienter, och jag tycker det är så kul är man kan få igång en husse och matte att känna sej peppade att se till att banta sin hund eller katt! sedan finns det ju som som tycker sin hund med 25kg övervikt är hälsosamt "rund" åxå där det är tvärnit att prata om övervikten. sånt gör mej arg och i dom fallen spar jag faktiskt inte på ärligheten kring situationen, för jag har hundens hälsa i fokus och kostar det att matte eller husse blir lite kantstötta så får det vara så! det finns lite av varje iaf, men dom flesta är riktigt vettiga! det är kul. eftersom jag har ganska gedigen erfarenhet av bantning av hund (bamse har ju alltid kämpat med sin vikt och det finns inget jag inte provat) så har jag en uppsjö av tipps och trix att ta till när hunden ska banta. det viktigaste är att man själv som ägare är nogrann, det är ens eget jobb som visar sej på vågen. inga undantag. fetma är ohälsosamt! både för djur och männsikor, att sträva efter hälsosamma ideal är bra och något jag brinner för i mitt jobb!

jaha då hade jag skrivit aldeles för många rader igen! men så är det ibland. nu ska jag sova. har jätteont i huvudet och är trött som faen.

Jalapeno me softley (för att citera sir, som förövrigt är ett hett bloggtipps för den är så underbar hennes blogg!)
natti!


Postat av: koko

Hej:) Jag har motsatt problem med min jycke. Försöker få honom att gå UPP i vikt men det går inget vidare....Han är bara 1,5 år så jag antar att det har med åldern att göra...Ranglig tonåring liksom;)

2009-10-16 @ 12:27:54
URL: http://www.nangialas.blogspot.com
Postat av: F R I D A M [freedom]

Usch, blir så arg när folk göder sina djur! Fattar de inte att minsta övervikt är väldigt skadligt på djur? Det sliter ju så sjukt på deras leder, och är farligt för hjärtat. Fan, ta ansvar, det är en levande varelse ni tar hand om!

2009-10-16 @ 13:24:53
URL: http://fridam.se

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: