påsexpressen och hockey

     Publicerat: 2009-05-09 Kl: 10:42:21 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer

jag skulle ju skriva mer igår men jag orkade inte när jag kom hem så det blir nu istället helt enkelt.

igår var en bra dag på jobbet, lungt, men ändå saker att göra hela dagen, det är perfekt. avslutade dock dagen med något som jag avskyr. avlivning av en fullt frisk hund. jag ska säga att det bokstavligt talat svider i mitt hjärta vid sånna tillfällen. tur dom inte kommer ofta. detta var en helt fullt frisk hund, 6år, liten blandras säkert labrador och någon mindre hund, så snäll och så beskedlig. ägaren hade behövt ta detta "jobbiga beslut" pga ändrade förhållanden i vardagen (kunde inte längre ha med hunden på jobbet kom det fram sedan), som hon kallade det och kunde inte ha hunden kvar. jag frågade på telefon om hon försökt omplacera den, men det hade hon inte och tänkte inte göra för hunden var så speciell så det skulle minsann inte fungera, detta var bäst för hunden. men hon skulle inte själv vara med, det orkade hon inte utan skulle skicka en nära bekant.
sådant här gör mej så jävla sur och ledsen!
1. jobbigt beslut? inte tillräckligt jobbigt bevisligen eftersom det är genomförbart.
2. om nu förhållandena ändras, så byt jobb? skaffa dagmatte? nånting? hur ploppar ens tanken om avlivning upp i huvudet?
3. vadå inte fungerar att omplacera för att hunden är speciell? prova? man kan väl inte döma ut något på förhand. hur kan döda hunden, vara ett bättre alternativ?...
nej jag kan vekligen inte hur jag än vänder och vrider på det förstå sådant här.
vi tog ju bort hunden, men valde ändå att vara ifrågasättande, jag tycker man ska vara det. man vill ju rädda den, men vi kan inte gå emot ägaren. och gör inte vi det, så kommer nån annan klinik göra det.. så va fan ska man göra.. så nu har lilla hunden då åkt påsexpressen till himmlen.. dvs svart sopsäck i frysen... hoppas hunden har träffat massa goa hundar och är lycklig i hundhimmlen iaf.

här är ett par bilder från lunchen;
 
      
igår gick bilresan bra både till och från jobbet, inte sådär värst mycket trafik. skönt.
sedan på kvällen åkte vi hem till björn som bor i hammarbyhöjden. svängde förbi mc donalds i sköndal först och köppte lite mat som vi tog med oss. sedan var det alltså dax för hockey. jag bryr mej verkligen inte ett skit om detta, men björn är trevlig och det är på tiden att jag är lite social, så, jag tog beslutet att följa med. polly och bamse var åxå med såklart hehe... det är så skönt när dom kan vara med, för annars sitter jag bara på nålar och kollar på klockan, hatar att lämna dom hemma...
hokeyn slutade ju 3-1 till canada, jag var helt säker på att sverige skulle förlora så nu är det alltså bronsmatch och sedan är eländet klart och man kan kanske få spendera lite tid med älslingen igen, som nu suttit klitrad framför tvn med en öl i högsta hugg iklädd sverige-t-shirt :P

  
(man kan åxå ha kul med en sån där etikettskrivare)

idag ska vi städa lite men annars finns inga planer alls. skönt. men något hittar vi väl på antar jag, får se vart dagen bär oss :D
hej hej!
Postat av: Frida

Nä. Fy på människor som hellre ser döden som en utväg än att omplacera.. Vad tusan..

Om jag skulle få gissa så skulle jag gissa på att hon kanske slarvat någonstans med uppfostran och därför inte "vågar" annonsera ut hunden för att det är "genant".. Usch.. Jag hade haft svårt att kontrollera mig själv om jag var den som skulle avlivat hunden..

2009-05-09 @ 17:45:41
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: