gårdag+ soldag :D

     Publicerat: 2009-05-31 Kl: 13:05:25 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer


aaaahhhhhhhh HUR gött är inte detta vädret? så underbart. äntligen lite sommar. vaknade rätt tidigt, men har försökt somna om hela förmiddagen, tills markus lägger en pruttjävel i sömnen så jag verkligen inte kunde vara kvar i rummet! ursäkta älskling men det är trotts allt värt att nämnas. så jag slängde mej upp så fort att det svartnade för ögaonen och så kickade jag igång dagen. började med att kicka igång markus så han kom upp åxå. så vi klädde på oss och gick ut i solen. underbart. tog en sväng förbi affären och köpte glass och dricka och sedan knallade vi ner till sjön. letade upp en lite stenkobbe vid vattnet och satte oss där en stund. vovvarna blev ju överlyckliga såklart för dom ääälskar ju att bada. bamse svänger ju ner på varenda stig som leder mot vatten ihopp om att "här då? snälla?" hehe. och nu har vi kommit hem. polly började skälla så vid vattenbrynet hehe så vi gick. och nu sitter jag ute på våran uteplats, på gräset i solen och göttar mej och bloggar lite. inte för att jag ser skärmen, men ändå :P det är så ljust. råttorna har fått komma ut och även marsvinen. råttornas bur står ute, och marsvinens bur, där har jaf tagit överdelen så dom knatar lyckligt runt i gräset oh smaskar. hoppas lille stigs mage pallar, men det är ju inte så långt gärs och nu har han ju ätit gräs varje dag och det har ju gått bra det.
resten av dagen har inge direkta planer vi ska åka till pris-extra sedan, har aldrig varit där, se om det är bättre än willys, och sedan pratade vi om att grilla ikväll, men vi får la se hur det blir med den saken.

    

    
mer bilder i min bilddagbok :)

igår var jag ju på konferens med jobbet. det var trevligt.dock tycker jag väl det började lite tidigt men men. vad göra vad göra. först var det frukost, ganska gott, det var där på scandic hasselbacken på djurgårn. sedan gick vi upp till konferenssalen och karin höll ett föredrag i pediatrik, altså om kattungar och valpar, och lite saker man kan tänka på om man har något samtal på telefonen gällade sjuka småttingar åså. sedan höll toffe föredrag om smärta och smärtlidring. det var i princip repetition av vad som sades på narkoskursen jag var på i våras. sedan var det lunch. världens största buffé som skulle göra vem som helst glad. men jag är rätt kräsen va gäller sån mat, så jag ät väl 20-25 sparris haha och en hög med parmaskinka, det är dock inte fy skam det inte. sedan var det efterrätt och det är ju min paradrätt. tog en middagstalltik och fyllde den med allt som var :P mumms.


gott? va säger du frida? sugen? haha

sedan satt vi ute i solen en stund och tjatade och sedan var det dax att traska upp till salen igen. då kom liselott från farsta djurklinik och höll ett föredrag om katter och deras beteende. det var verkligen toppen! jag är skitdålig på katter och deras beteende. och ofta får man ju samtal med kattägare som är desperata för att katterna börjat kissa inne utan synbar anledning. nu fick vi tipps och sånt om vad man kan fråga och vad man ska säga, toppen! det var mycket uppskattat!
sedan pratade fredrik lite om strålskydd oc röntgen, och sedan var det slut. fast innan vi gick fick vi sköterskor varsitt kuvert. jag tänkte ju att det var en lite peng, hoppades på kanske 500:- eller vem vet 1000:-, MEN det var mer änså, ganska mycket mer. gud vad snälla dom är. ville ge oss ett bidrag eftersom kliniken gått så bra! tack jobbet! :)
efter det var vi på ballbraeker på gärdet och bowlade. jag vann i min grupp, över karin och fredrik :P, och sedan käkade vi mat. men jag var så jävla mätt efter dagens all mat så det smakade inge vidare, men trevligt var det :)
vi slöt upp ganska tidigt och alla åkte hem, men jag åkte vidare till markus som var på monks café och drack  öl som hans kompis bryggt där. dock var jag astrött så vid 12 åkte jag hem, och markus förljde med. jag höll på och somna på stolen och var väl ännu mindre social än i vanliga fall, så innan jag skämdes ihjäl över mej själv så brummade jag hem.
och nu sitter jag här.

    

    

det var väl min gårdag och lite av idag. skriver mer sen om det händer nått nämnvärt :D
oj så långt det blev :D
Postat av: Frida

shit! Den där tallriken med efterrätt ser så himla smaskig ut att jag funderar på att slicka lite på skärmen... räcker ut tungan men avskräcks av dammlagret

2009-05-31 @ 22:03:28
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: