supersize vs superskinny?

     Publicerat: 2009-05-28 Kl: 20:12:21 | I kategori: Övrigt | 0 kommentarer

alltså. nu har jag hunnit se ungefär 2 minuter av detta program, och dom skräck-propagerar runt denna smala tjejjen. hon är 161cm lång och väger 44kg. och visst hon är smal, och ser såklart läsktigt smal ut, när hon står med armarna upp och drar in magen?! hallå? klart hon ser ut som ett benrangel då? det gör jag med om jag ställer mej sådär och sträcker ut och drar in magen. inte riktigt så men asså... ärligt talat. de få klipp hon står som en normal människa ser hon bara smal ut, men inte sjukligt smal. hennes BMI är alltså 16, och dom varnar henne för att hon kan dö ungefär.  JAG har ett bmi på 17-18, betyder det att jag åxå är en hårsmån från döden då eller? eniligt dom i programmet ska denna tjejj på 161cm väga 54 kg, tio kilo mer alltså. jag är 174cm och väger 56-57kg, jag tycker inte jag ser sjukligt smal ut direkt.
nej jag bli är irriterad. missförstå mej rätt, hon är smal, visst kan hon gå upp lite, men det är fan mer bekymmersamt med kvinnan med BMI på 61!! det bara måste vara hundra gånger mer ohälsosamt.
ursäkta mej ,en jag blir upprörd, eftersom enligt programmet är jag en vandrande ohälsa som kommer dö om jag inte går upp i vikt? :S
nu ska jag fortsätta med min dip och nachos och hälla i mej det sista av min 1,5 liter pepsi! mumms!



tillägg: observera att jag inte tycker hennes livsstil är sund. jag fokuserar endast på hennes kropp och såkallade BMI och åsikter kring detta, jämfört med mej själv.


Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: