murphys lag

     Publicerat: 2009-05-19 Kl: 22:18:56 | I kategori: Övrigt | 0 kommentarer


wihoo, klockan 21.00 steg jag ut från jobbet mot 5 dagars ledighet, god shit!
har vart en lugn kväll idag. det kände jag på mej. det var första kvällen vi var två sköterskor, som vi ska va från och med nu. jag har ju halvt slitit ihjäl mej den senaste tiden på tisdagar. det har varit aldeles för mycket att göra. idag är vi två, och då är det såklart stencoolt på kliniken. telefonen ringer inte, inga dropin vaccinationer.. lixåm lugna gatan. murphys lag som spökar. den är väldigt duktig på att utöva sina färdigheter på vår klinik. är det mycket att göra ja, då kan man ge sej fan på att dropin vaccinationerna bara väller in, och att alla ska förbi och köpa foder just där och då. det slår aldrig fel.
kom hem till markus som hade lagat jättegod mat, egna hamburgare i ciabattabröd med god vitlöksaktig kräm till och klyftpotatis. ja ibland får han verkligen till det kära älsklingen!

imorgon bär det av till borås. jag, hundarna och lilla bilen ska ensamma åka 40mil. huga, men det går säkert bra. jag ska köra försiktigt. nu ska jag gå och lägga mej. har as ont i huvvet. har fått det utav all förbannad hosta. jäkla rethosta. i mitt jobb är det heller inte lämpligt att få sånna hostattacker.. när man sitter i telefonen eller hjälper någon i recepitionen. än mindre inne på tex en avlivning, eller när man står med på ett ultraljud. riktigt drygt.
nej sova var det ja! höres imorgon!
tjippedipp!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: