hoppla nyckelviken!

     Publicerat: 2009-05-13 Kl: 17:28:35 | I kategori: Övrigt | 0 kommentarer

idag har vi alltså varit i nyckelviken , eftersom karin hade hyrt två små ponnysar till döttrarna. vilket alltså innebar att mellan 12 och 13, så fick vi låna ponnysarna och leda runt dem i området. det var jättemysigt! söta små ponnys haha, man märkte att dom var preeetty vana att knalla runt där i skogen :P jätte snälla var dom.

tog lilla bilen till karin på förmiddagen och är så stolt att jag hittade dit! dom bor så fint, väldigt pedant och rent, och väldigt fint hus. karin höll på att packa fikat när jag kom. köttbullemackor, och kladdkaka, smaskens!
sedan åkte vi i hennes bil dit till nyckelviken alltså. det ligger ute i nacka så det var inte långt alls. när vi kom dit var där fullt med barn :S massa dagisklasser och alla flockades runt polly och bamse, och skulle klappa, fick avvisa dem tillslut. jobbigt. ponnysarna var ute på sin 11-12-tur så vi tittade på kossorna och kaninerna under tiden.
sedan kom dom små ponnysarna tillbaka och det var våran tur. en shettis som hette mimmi och ett russ som hette vasti (men alva döpte om vasti till matilda, med bestämdhet. ok! hehe)
karin ledde lilla emma och mimmi och jag ledde alva och vasti, förlåt menar matilda ;). hade hästen i ena handen och polly och bamse i andra.
dom var lugna som filbunkar, lilla mimmi ville väl äta lite gräs ibland men värre blev det inte. knallade väl runt i 40 minuter kanske i skogen och på mysiga vägar. det var jättre trevlig och mysigt. toppengrejj att göra med små barn ju. provade att trava lite med då skumpade emma av så vi tog det piano efter det ;)
när vi kom tillbaka tog han som äger stället hand om pållarna och dom fick gå ut i hagen. vi knallade bort till en gräsplätt och satte oss på en filt och fikade. en vän till karin mötte upp oss och var åxå med med sin lilla bebis elin. åt goda mackor, drack cola och åt kladdkaka i solen. superhärligt.
efter en stund började det tyvärr småregna så vi packade ihop och begav oss mot bilen och åkte tillbaka.
en toppen dag absolut! jättemysigt.

lite bilder, finns fler bilder i min bilddagbok!



   

var sjukt trött när jag kom hem eftersom jag inte sovit nått i natt och min hals värker så jag blir tokig! en blandning av förkylning och allergi. det suger. bamse verkar iaf bra i magen igen och det är ju skönt. när jag kom hem så la jag mej och kikade på greys anatomy en stund, men sedan har jag faktiskt sovit en timme. jätteskönt, det behövde jag känner jag. ska snart gå upp och ge vovvarna mat, sedan ska jag gå ner till affären och köpa lite cola och lite dip. är ensam ikväll, ska värma nått i frysen men tänkte dippa morötter sedan till tvn :)

dax att pallra sej upp! här kan jag inte ligga och slappa!

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: