lost in björknäs

     Publicerat: 2009-06-01 Kl: 18:22:20 | I kategori: Övrigt | 1 kommentarer



hellu! härregud sikken dag. började 7 idag och tänkte att tjugo över sex KAN det ju bara inte vara trafikstockning, men i den här jävla staden är allt möjligt. det var fan kö ända från tallkrogen och till södra länken. helt otroligt. nåja, man får ligga där och krypa sej fram. kom iaf i tid till jobbet som tur var.
dagen fortskred och vid lunchen skulle jag ju köra hundarna till björknäs, till hundtrimmet :) det gick finemang. bamse är ju alltid glad att komma bort till någon och satte sej så godhjärtat hos hundfrisören hehe, polly därimot var mycket skeptisk och såg väldigt frågande ut. lämnade dem där och körde tillbaka till jobbet, hann slänga i mej min pan pizza på 3 minuter å sen på't igen.
slutade ju fyra eftersom jag började 7. det är vårat nya schema som ser ut så och det är toppen. jobbar så 1-2 dagar i veckan.
åkte förbi plantagen på vägen hemmåt eftersom jag fått för mej att jag vill planetra lite blommor i ett par krukor på uteplatsen. sagt och gjort. velade runt där inne och hittade tillslut lobelia, som mamma har hemma och sån krasse, orangea blir dom ju å så fina, åså köpte jag jord och en kruka. har redan en kruka här hemma nämligen.
sedan brummade jag mot björknäs för att hämta underbaringarna som skulle vara klara till halv fem dårå.
åh det var så underbart å hämta dem, dom blir ju så glada :) och bamse var SÅÅÅ fin! gud va fin, perfekt, han ser ut som när han var ung <3, hon har gjort ett gediget jobb! plockat strå för strå, och friserat lille snoppen åså, ja han är så prydlig! polly har ju åxå fått friseras, men på henne var det mest småplock så det är nog mest jag som ser skillnad på henne :) och dom hade vart superduktiga och hade varit superlugna och fina och dom var jätteimpade av mina små russlar <3
dom är så fint friserade runt tassarna åså med. gulle! detta var på hundsalongen Y på Björknäs torg alltså.
sedan började ju något spännande. hemfärd. hur fan tar man sej ut på motorvägen från björknäs centrum undrade jag och chansade hej vilt. fint sofia. slutade med att jag körde vilse och villade runt 30 minuter innan jag halvt hysteriskt kom ut på en väg som ledde ut på värmdöleden före skurubron hehe. nåja. det är väl rätt bra att köra lite vilse åså, man lär sej en del faktiskt. och för att sätta pricken över i:et i min irritation hade nån jävel parkerat på MIN parkeringsplats här hemma när jag väl kom hem. som tur var kom vår ordförande gåendes och jag frågade vems bilen var, och då visste han och ropade på en kille, som missuppfattat och trodde den var ledig jaja. ok, men satans irriterande.
nu är jag då hemma och har planterat mina små blommor, matat vovvarna, och nu väntar jag på att markus och joppe ska komma. vi ska grilla :)
här är lite bilder på vovvarna, men hur fin bamse är måste ses live alltså!



    

hejsålång!



Postat av: Frida

Blev ju kanonfint! =D

Både hundar och krukorna =)

2009-06-01 @ 19:18:04
URL: http://honungsbulle.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: