idol 4/12

     Publicerat: 2009-12-04 Kl: 19:11:07 | I kategori: | 1 kommentarer


idag är jag fett irriterad. det ska vara en glänsar-låt och en utmaning. då får erik två rocklåtar. jag det känns ju verkligen rättvist. en timme kvar nu. see'ya!

blir helt provocerad bara jag hör ordet utmaning i dagens final.


1. CALLE

walkning in mephis
: lika bra som förväntat, men saknar gitarren :) man ser att han trivs på scenen idag!

do you think i'm sexy: haha. helt okej. han är den enda av dessa tre som aldrig sjunger falskt asså! lite monoton låt, men tycker han klarar det bra :)



2. ERIK

heaven:
några sura toner på höjderna. jag kan knappt vara objektiv längre gällande erik, men jag tycker inte detta var nån hit, outhärdligt, för gapigt. oh, ovanligt! och, "hallå göteborg"? men gud.

run to the hills: utmaning? kom igen när han får sjunga finstämmt, eller rnb? nu är han i sitt esse lixåm. klart han klarar denna superbra! NU passar hans röst. såhär gör han ALLA låtar. men det är bara här det passar. "göteborg upp med händerna" lägg av.



3. TOVE

can't get you out of my head:
trist låt, hur tänker juryn? och tyvärr det sämsta tove presterat under hela idol. både lite falskt och tunnt. och ännu ett "komigen göteborg" fy va sunkigt.

the greatest love of all: fint tycker jag. mycket bättre än första låten.



Kvällens rangordning


1. calle - walkning in memphis
2. erik- run to the hills
3. tove - the greatest love of all
4. calle - do you think i'm sexy
5. erik - heaven
6. tove - cant get you out of my head.

DUELL: ERIK & tove YES! GRATTIS CALLE!

UT: TOVE. fan, hade vart en fröjd att se erik åka ut hehe.





Postat av: emilia

haha, gillar du inte erik eller? ;)

2009-12-09 @ 12:50:04
URL: http://ailimes.blogg.se/

Det är kul med kommentarer så lämna gärna ett avtryck =)

MEN, läs gärna inlägget innan du kommenterar.

OM DU BARA HAR TÄNKT GÖRA REKLAM FÖR DIN BLOGG/TÄVLING WHATEVER SÅ KVISTA IVÄG NÅNANNANSTANS! TACK! (din kommentar kommer ändå bara raderas och inte klickar jag mej till din blogg heller!)


Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din bloggadress, så jag kan hälsa på hos dej =) :

Kommentar: